نقش استان‌ها در نقشه جامع علمی کشور کمرنگ است

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر شاهینی ظهر یکشنبه در نشست کمیسیون پژوهش استان بوشهر اظهار داشت: پژوهش نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در توسعه دارد و نیاز است که برای دستیابی به روند سریع پیشرفت، توجه خوبی به پژوهش داشته باشیم و در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.

وی در ادامه به تدوین نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد و با انتقاد از برخی مشکلات این نقشه، افزود: متاسفانه استان‌ها به خوبی در این نقشه دیده نشده‌اند و نقش استان‌ها کم‌رنگ است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر به موفقیت‌های صورت گرفته در علم ریاضی با راه‌اندازی خانه‌ ریاضی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: در استان بوشهر خانه‌های علم در رشته‌های مختلف راه‌اندازی می شود.

لزوم توسعه برنامه‌های پژوهشی در سطح دانشگاه‌ها

وی بر لزوم توسعه زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی در سطح استان بوشهر تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه تاکنون به خوبی به این موضوع توجه نشده است و نیاز است که با همکاری همه دستگاه‌ها شاهد بهبود وضعیت استان باشیم.

شاهینی با اشاره به اینکه از اعتبارات ملی به‌خوبی برای توسعه زیرساخت‌های علمی و فناوری استان بوشهر استفاده نشده است، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید به بخش پژوهش توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر بر لزوم توسعه برنامه‌های پژوهشی در سطح دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: باید اولویت‌های استان به عنوان پایان‌نامه در دانشگاه‌ها مورد پژوهش قرار بگیرد.

پایگاه جامع علوم اطلاعات،منبع خبر:مهر-دانش و فناوری

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.