فضانوردان لباسهای جدید می پوشند/ لباسهایی مناسب راهپیمایی سیارکی


به گزارش خبرگزاری مهر، مهندسان ناسا درحال آزمایش یک نسخه اصلاح شده از لباسهای فضایی نارنجی رنگی هستند که توسط فضانوردان برنامه فضایی شاتل است که توسط خدمه آینده کاوشگر اوریون پوشیده خواهد شد.


از آنجا که سازمان فضایی ناسا در نظر دارد مأموریت دارای سرنشین انسانی به اعماق فضا انجام دهد و حتی یک سیارک را جابه جا کند، باید از فضای داخل کاوشگر فضایی اوریون بهترین استفاده را داشت. لباسهای سفید فضایی که توسط فضانوردان برای انجام راهپیماییهای فضایی در ایستگاه بین المللی فضایی استفاده می شود بسیار حجیم هستند و نمی توان از آن در داخل فضاپیمای اوریون استفاده کرد از این رو ناسا به دنبال راه هایی برای تغییر این لباس است تا کارکرد آن گسترش یافته و فضانوردان بتوانند داخل و خارج فضاپیما از آن استفاده کنند.


داستین کومرت مدیر تولید سیستمهایی برای بقای سرنشینان فضایی گفت: پوسته لباس همان پوسته قدیمی است و کاربر تفاوت آن را احساس نمی کند، اما از نظر داخلی ما آن را به گونه ای تغییر دادیم که با ویژگیهای داخل اوریون سازگاری داشته باشد.


مهندسان از طریق یک سری آزمایشها درحال بررسی این مسئله هستند که کدام ویژگیها را باید در این لباس فضایی جای داد تا تحرک پذیری آن تسهیل شود. در حقیقت ناسا در نظر دارد از یک لباس برای چند کار استفاده کند تا فضانورد مجبور به تعویض لباسهای مختلف نباشد.


ناسان درحال حاضر ایده ها و تکنیکهای مختلفی را بررسی می کند، چرا که این سازمان قصد دارد مأموریت خود را برای ابتکار عمل جابه جایی سیارک طراحی و اصلاح کند. این تلاش به صورت مشترک توسط انسان و فناوری فضایی انجام می شود.

پایگاه جامع علوم اطلاعات،منبع خبر:مهر-دانش و فناوری

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.